ตอนนี้สองจิตสองใจมากครับ เพราะลองไปดูใน head-fi แล้วรู้สึกว่าเครื่องนี้จะมีปัญหาเรื่อง out put impedance ซึ่งผมก็ไม่ค่อยแน่ใจว่ามันคืออะไร (พึ่งเริ่มเล่นไม่นาน)
ภาษาอังกฤษอันอ่อนด้อยของผมพอจับความได้ว่า เพราะไอ้ค่า out put impedance ที่มันมากเกินของเครื่องนี่แหละ ทำให้มันเหมาะกับ inear แค่บางตัวเท่านั้น และเหมาะที่จะใช้กับ full size มากกว่า
ซึ่งถ้าผมซื้อเครื่องนี้แล้วผมคงไม่มีปัญญาจะไปซื้อหูที่เหมาะกับมันด้วยอีกอ่ะครับ (ตอนนี้ผมใช้ sony ex1000)
ตอนนี้สองจิตสองใจมากครับ เพราะลองไปดูใน head-fi แล้วรู้สึกว่าเครื่องนี้จะมีปัญหาเรื่อง out put impedance ซึ่งผมก็ไม่ค่อยแน่ใจว่ามันคืออะไร (พึ่งเริ่มเล่นไม่นาน)
ภาษาอังกฤษอันอ่อนด้อยของผมพอจับความได้ว่า เพราะไอ้ค่า out put impedance ที่มันมากเกินของเครื่องนี่แหละ ทำให้มันเหมาะกับ inear แค่บางตัวเท่านั้น และเหมาะที่จะใช้กับ full size มากกว่า
ซึ่งถ้าผมซื้อเครื่องนี้แล้วผมคงไม่มีปัญญาจะไปซื้อหูที่เหมาะกับมันด้วยอีกอ่ะครับ (ตอนนี้ผมใช้ sony ex1000)
อืม..ผมลองเสิร์ชผลกระทบดู คิดว่าน่าจะตามนี้ครับ
Output Impedance
Many headphone amplifiers have an output impedance in the range of 0.5 - 50 Ohms. The 1996 IEC 61938 standard recommended an output impedance of 120 Ohms, but in practice this is rarely used and not recommended with modern headphones. High output impedance can result in frequency response fluctuations, due to varying load impedance at different frequencies. In 2008 Stereophile published an article that showed that a 120-Ohm output impedance could cause a 5-dB error in frequency response with certain headphones. [1] The article concludes that the effect of output impedance on frequency response is "non-trivial".
More importantly, low output impedance can reduce distortion by improving the control that the source has over the transducer. This is often expressed as damping factor, with higher damping factors greatly reducing distortion. One company shows a 45 dB improvement in THD+N at 30 Hz for their low-impedance amplifier compared to a 30-ohm amplifier.[2] For example, a 32 Ω headphone driven by a popular DIY headphone amp with a <1 Ω output impedance (the Gilmore Dynamic) would have a damping factor of >32, whereas the same headphone driven with an iPod Touch (7 Ω output impedance) [3] would have a damping factor of just 4.6. If the 120 ohms recommendation is applied, the damping factor would be an unacceptably low 0.26 and consequently distortion would be significantly higher.
In addition to output impedance, other specifications are relevant to choosing a headphone amplifier — THD, frequency response, IMD, output power, minimum load impedance, and other measurements are also significant. However, most of these will be improved by lowering output impedance and hence improving damping factor.
รวมๆ คือ amp ที่ output impedance สูง จะทำให้เกิดความเพี๊ยน/สูญเสีย ได้มากกว่า
อืม..ผมลองเสิร์ชผลกระทบดู คิดว่าน่าจะตามนี้ครับ
Output Impedance
Many headphone amplifiers have an output impedance in the range of 0.5 - 50 Ohms. The 1996 IEC 61938 standard recommended an output impedance of 120 Ohms, but in practice this is rarely used and not recommended with modern headphones. High output impedance can result in frequency response fluctuations, due to varying load impedance at different frequencies. In 2008 Stereophile published an article that showed that a 120-Ohm output impedance could cause a 5-dB error in frequency response with certain headphones. [1] The article concludes that the effect of output impedance on frequency response is "non-trivial".
More importantly, low output impedance can reduce distortion by improving the control that the source has over the transducer. This is often expressed as damping factor, with higher damping factors greatly reducing distortion. One company shows a 45 dB improvement in THD+N at 30 Hz for their low-impedance amplifier compared to a 30-ohm amplifier.[2] For example, a 32 Ω headphone driven by a popular DIY headphone amp with a <1 Ω output impedance (the Gilmore Dynamic) would have a damping factor of >32, whereas the same headphone driven with an iPod Touch (7 Ω output impedance) [3] would have a damping factor of just 4.6. If the 120 ohms recommendation is applied, the damping factor would be an unacceptably low 0.26 and consequently distortion would be significantly higher.
In addition to output impedance, other specifications are relevant to choosing a headphone amplifier — THD, frequency response, IMD, output power, minimum load impedance, and other measurements are also significant. However, most of these will be improved by lowering output impedance and hence improving damping factor.
รวมๆ คือ amp ที่ output impedance สูง จะทำให้เกิดความเพี๊ยน/สูญเสีย ได้มากกว่า
ขอบคุณ Linn Records & คุณjokerxloser & คุณ Smart ครับผม :)
ขอบคุณ Linn Records & คุณjokerxloser & คุณ Smart ครับผม :)
ให้กำลังใจ 0
หยิกหู 0
แจกหู 0
ความคิดเห็นที่ : 568
Tanawat Na Ja
05/12/2012 12:17:18
0
ขอแจมด้วยครับ
ขอแจมด้วยครับ
ให้กำลังใจ 0
หยิกหู 0
แจกหู 0
ความคิดเห็นที่ : 569
camaew
05/12/2012 12:27:56
ขอบคุณ Linn Records & คุณjokerxloser & คุณ Smart ครับ
ขอบคุณ Linn Records & คุณjokerxloser & คุณ Smart ครับ
ให้กำลังใจ 0
หยิกหู 0
ความคิดเห็นที่ : 570
Nexzus
05/12/2012 14:23:34
0
ขอบคุณพี่คิดส์มากๆครับตอนนี้ได้ครบ4เพลงแล้วแจ่มแจ๋วทุกเพลงเลย
ขอบคุณป๋ายศที่มาบอกข่าวด้วยครับ นั่งนับวันรอโหลดกันเลยทีเดียวเชียว
ขอบคุณ Linn แล้วจะไปอุดหนุน Susan Wong 24-192 แน่นอนจ้า
ขอบคุณพี่คิดส์มากๆครับตอนนี้ได้ครบ4เพลงแล้วแจ่มแจ๋วทุกเพลงเลย
ขอบคุณป๋ายศที่มาบอกข่าวด้วยครับ นั่งนับวันรอโหลดกันเลยทีเดียวเชียว
ขอบคุณ Linn แล้วจะไปอุดหนุน Susan Wong 24-192 แน่นอนจ้า
ให้กำลังใจ 0
หยิกหู 0
แจกหู 0
ความคิดเห็นที่ : 571
ManPlayEar
05/12/2012 15:39:39
21
ผมUploadเพลงAnother Countryจากค่ายHD Tracksเป็นตัวอย่างไว้เพลงนึงครับ ใต้Folder HD Tracks
แนวโน้มเรื่องOutput Impedanceของแอมป์
On desktop products, the output impedance tends to be larger than on their portable counterparts as they are frequently used with high-impedance headphones and operate out of a wall socket.
On portable products, the output impedance tends to be smaller as they are used with earphones and must operate on a battery, which cannot provide the high voltage necessary for a large output impedance.
แนวโน้มเรื่องOutput Impedanceของแอมป์
On desktop products, the output impedance tends to be larger than on their portable counterparts as they are frequently used with high-impedance headphones and operate out of a wall socket.
On portable products, the output impedance tends to be smaller as they are used with earphones and must operate on a battery, which cannot provide the high voltage necessary for a large output impedance.
ปัจจุบันถ้าพูดถึงหูฟังสำหรับพกพาแล้วคงหนีไม่พ้นพวก BA ทั้งหลายซึ่งคาดว่ามากกว่า 80% นั้นมี impedance ที่ต่ำ คงไม่มีบริษัทไหนที่โฆษณาว่าเครื่องเล่นของตัวเองเป็น "The ultimate portable Hi-fi music player" แล้วจะมาบอกว่าหูฟังที่จะให้เสียงได้ไม่ผิดเพี้ยนเลยนั้นต้องเป็นหูฟังที่มี impedance สูงซึ่งหมายถึงหูฟัง full size โดยอัตโนมัติหรอกครับ
ปัจจุบันถ้าพูดถึงหูฟังสำหรับพกพาแล้วคงหนีไม่พ้นพวก BA ทั้งหลายซึ่งคาดว่ามากกว่า 80% นั้นมี impedance ที่ต่ำ คงไม่มีบริษัทไหนที่โฆษณาว่าเครื่องเล่นของตัวเองเป็น "The ultimate portable Hi-fi music player" แล้วจะมาบอกว่าหูฟังที่จะให้เสียงได้ไม่ผิดเพี้ยนเลยนั้นต้องเป็นหูฟังที่มี impedance สูงซึ่งหมายถึงหูฟัง full size โดยอัตโนมัติหรอกครับ
ให้กำลังใจ 0
หยิกหู 0
แจกหู 0
ความคิดเห็นที่ : 657
ping_seksan
10/12/2012 17:12:31
25
^
^
สงสัยจะตกม้าตายจริงๆ ละครับ ไม่น่าพลาดเลย T T เป็นความจริงที่ทำให้ผมจิตตกเหมือนกันนะเนี้ย เพราะใช้หูฟังแบบ BA ซะด้วย
^
^
สงสัยจะตกม้าตายจริงๆ ละครับ ไม่น่าพลาดเลย T T เป็นความจริงที่ทำให้ผมจิตตกเหมือนกันนะเนี้ย เพราะใช้หูฟังแบบ BA ซะด้วย
การอ่านค่าFRกราฟ ลองอ่านดูครับ
The horizontal axis of the graph represents the pitch of the signal, measured in Hertz (Hz), and the vertical axis represents the intensity of the sound at a given pitch, measured in decibels (dB). Thus, the right part of the graph represents the treble, while the left part represents the bass; a higher line represents a larger sound and vice versa.
For example, if the < 100Hz section of the frequency response graph were to be modified, this would change the sound of bass guitars or drums, whose sounds lie almost entirely within the deep bass range. If the graph is shifted upwards in this range, this results in a powerful, deep sound, but if this part of the graph is emphasized too much the sound tends to become muddy as the upper frequencies are masked by the bass. On the other hand, if the graph is lowered significantly here then this has the effect of having a sound that sounds ‘weak’ and empty. To put it positively, the bass becomes ‘tame and controlled’ - or negatively, ‘tinny and brassy’.
In the case of the midrange, the piano and the vocal sounds tend to be affected by the change. If the upper part of the midrange is relatively emphasized (higher up on the graph), the piano and vocals tend to sound more delicate and detailed, while if the lower part is emphasized the piano and the vocals become dull and dark.
Finally, the upper range of the freuqency response changes the sounds of instruments such as the hi-hat - if the upper range starting at 5kHz has a significant presence, instruments like the hi-hat sound very bright and clear, but it might border on aggressive if the bass presence is lacking. On the other hand, the hi-hat sounds muffled and dull if the upper frequencies are lacking compared to their lower counterparts.
As you might expect, Hi-Fi in the sense of ‘faithfully presenting the recorded audio’ requires a flat response across the entire audible spectrum, which ranges from 20-20000Hz. Sometimes there are products whose limited response is advocated as having been by design; however, unless the product has been made for a very specific application (such as in-ear-monitors with a boosted midrange for the vocalist on stage), it is generally desirable to have a wider frequency response.
การอ่านค่าFRกราฟ ลองอ่านดูครับ
The horizontal axis of the graph represents the pitch of the signal, measured in Hertz (Hz), and the vertical axis represents the intensity of the sound at a given pitch, measured in decibels (dB). Thus, the right part of the graph represents the treble, while the left part represents the bass; a higher line represents a larger sound and vice versa.
For example, if the < 100Hz section of the frequency response graph were to be modified, this would change the sound of bass guitars or drums, whose sounds lie almost entirely within the deep bass range. If the graph is shifted upwards in this range, this results in a powerful, deep sound, but if this part of the graph is emphasized too much the sound tends to become muddy as the upper frequencies are masked by the bass. On the other hand, if the graph is lowered significantly here then this has the effect of having a sound that sounds ‘weak’ and empty. To put it positively, the bass becomes ‘tame and controlled’ - or negatively, ‘tinny and brassy’.
In the case of the midrange, the piano and the vocal sounds tend to be affected by the change. If the upper part of the midrange is relatively emphasized (higher up on the graph), the piano and vocals tend to sound more delicate and detailed, while if the lower part is emphasized the piano and the vocals become dull and dark.
Finally, the upper range of the freuqency response changes the sounds of instruments such as the hi-hat - if the upper range starting at 5kHz has a significant presence, instruments like the hi-hat sound very bright and clear, but it might border on aggressive if the bass presence is lacking. On the other hand, the hi-hat sounds muffled and dull if the upper frequencies are lacking compared to their lower counterparts.
As you might expect, Hi-Fi in the sense of ‘faithfully presenting the recorded audio’ requires a flat response across the entire audible spectrum, which ranges from 20-20000Hz. Sometimes there are products whose limited response is advocated as having been by design; however, unless the product has been made for a very specific application (such as in-ear-monitors with a boosted midrange for the vocalist on stage), it is generally desirable to have a wider frequency response.
Capacity 2,000 mAh 3.7V Li-Polymer Battery
Continuous Playback Time Up to 16 hours (Standard - MUSIC: FLAC, 16bit, 44kHz, Volume 37, EQ Off, LCD Off)
Charge Time About 5 hours
Capacity 2,000 mAh 3.7V Li-Polymer Battery
Continuous Playback Time Up to 16 hours (Standard - MUSIC: FLAC, 16bit, 44kHz, Volume 37, EQ Off, LCD Off)
Charge Time About 5 hours
@Tanawat Na Ja ไม่ทราบว่า คุณลงเพลงไปกี่เพลงครับ แล้ว Album มั่วหรือเปล่าครับ ของผมลงเพลงไป พันห้าร้อยกว่าเพลง Album ท้ายๆ หายอ่ะครับแล้วก็ไปรวมกันเป็น Album 0 กับ 1 อ่ะครับ
@Tanawat Na Ja ไม่ทราบว่า คุณลงเพลงไปกี่เพลงครับ แล้ว Album มั่วหรือเปล่าครับ ของผมลงเพลงไป พันห้าร้อยกว่าเพลง Album ท้ายๆ หายอ่ะครับแล้วก็ไปรวมกันเป็น Album 0 กับ 1 อ่ะครับ
ปีหน้า Dignis จะมีออกซองหนังแบบเดิมแต่หนังเป็นแบบ
- Italian vegetable leather
ยังไม่รู้ว่าเป็นยังไง
แต่แบบเดิมเป็น
- Korean genuine leather
ต้องรอดูกันต่อไป
มีข่าวมาเพิ่มเกี่ยวกับเคสครับ
ปีหน้า Dignis จะมีออกซองหนังแบบเดิมแต่หนังเป็นแบบ
- Italian vegetable leather
ยังไม่รู้ว่าเป็นยังไง
แต่แบบเดิมเป็น
- Korean genuine leather
ต้องรอดูกันต่อไป
ให้กำลังใจ 0
หยิกหู 0
แจกหู 0
ความคิดเห็นที่ : 873
ton29048
29/12/2012 09:26:11
0
@Tanawat Na Ja ไม่ทราบว่าเป็นที่ขั้นตอน format Micro SD card ของผมรึเปล่าอะครับ ไม่ทราบว่าท่านใช้โปรแกรมอะไรในการ format ครับ ช่วยแนะนำเป็นความรู้หน่อยครับ ขอบคุณครับ
@Tanawat Na Ja ไม่ทราบว่าเป็นที่ขั้นตอน format Micro SD card ของผมรึเปล่าอะครับ ไม่ทราบว่าท่านใช้โปรแกรมอะไรในการ format ครับ ช่วยแนะนำเป็นความรู้หน่อยครับ ขอบคุณครับ
[Notice] AK100 New firmware release v.1.30 (Common)
[Improvements]
1. Support AIFF , ALAC , AAC codec (Updated tutorial contents about APPLE codec)
2. Moving out to upper list menu by long pressing back touch button (←) after approaching to “setting” menu
[Notice] AK100 New firmware release v.1.30 (Common)
[Improvements]
1. Support AIFF , ALAC , AAC codec (Updated tutorial contents about APPLE codec)
2. Moving out to upper list menu by long pressing back touch button (←) after approaching to “setting” menu